College

Att lasa en college kurs som "ickeamerikan" ar ganska utmanande! Det ar just det som gor det sa roligt. Jag kanner att det ar en utmaning for min hjarna (som inte vart sa varst aktiv sen jag kom hit) och att det faktiskt ar en intressant kurs som jag kommer att kunna ha nytta av i mitt arbete! Jag kanner ocksa nu efter andra lektionen att min engelska ar sa pass bra att det ar mmojligt for mig att na hogsta betyg! Och det gor att man sporras och verkligen vill att det ska ga bra. Forutom allt dett sa ar varan larare sa jakla bra! Han tycker att alla psykologer ar "lazy bastards" som alltid tar den enkla vagen ut. Och det stammer tror jag, de flesta experiment som ligger bakom viktiga "upptackter" ar utforda pa en likande grupp barn! Alla barn ar inte likadana! Och det finns inget som heter dyslexi. Det ar ju helt sjukt att folk gor hjarnrongten pa sma barn for att hitta ett fel som man kan skylla "dyslexin" pa. Usch. 

Vilket seriost inlagg det har blev. Wow!
 
Nu blir det bingen och lasa  Marian Keyes. 

Pussel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0