Till dig som vill bli Au Pair!

Jag vet att det blir storre och storre att aka som au pair och det ar verkligen nagot jag vill rekommendera. Man far lara sig att sta pa egna ben helt enkelt. Man lar sig flytande engelska och man lar kanna en helt ny familj och kultur.

Jag akte med Cultural Care. Dom ar ganska bra men jag tror det finns battre agenturer till exempel STS. En grej som definitivt ar battre med dom ar att under "skolveckan" i NY, bor man pa ett fyrstjarnigt hotell istallet for pa ett dassigt campus som vi gjorde! 

Det ar ocksa ett ganska jobbigt jobb man har. Aven om sjalva jobbet inte ar sa farligt sa bor man ha i atanke att man bor med barn 24/7. Att bo i ett hus med smabarn ar pafrestande. Jag far panik ibland. Tur att jag inte ar har pa helgerna. 

En annan sak som manga tycker ar ett hinder ar aldersgransen pa krogen vilken ar 21! Det ar en konstig lag och jag hoppas dom andrar den. Jag har ett falskleg, och det funkar skapligt. Mitt tips ar att bli kompis med vakterna! Da far man koforetrade och komma in gratis oftast! Sa gick jag tillvaga innan jag gjorde mitt fake id. 

Jag svarar garna pa fragor om aupairlivet sa fire away! Kram emmah

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hur är det flesta familjerna? Jag harf hört så himla mycket dåligt, att familjerna inte är bra osv. Du som har kontakt med andra aupairer, hur är de flesta familjer? Sen vad gör du på helgerna? :p Behöver man inte jobba då?
Kram!

2008-02-25 @ 13:28:52
URL: http://amandaahaglund.blogg.se
Postat av: Maria

Jag är sugen att åka iväg som aupair till USA. Har du några tips och råd att ge mig? vad skulle du tipsa mig att bo i för stat? Du kan svara på min blogg är du snäll! :) Kram

2008-07-29 @ 16:51:54
URL: http://moorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0